Chceš mít auto v lesku? Řešením je dvoukyblíková metoda
Pokud chceš mít dokonale umyté auto bez škrábanců a poškození laku, jsi tu na správném místě. Sepsal jsem pro tebe totiž návod, jak na detailní mytí tvého auta. Jedná se o dvoukyblíkovou metodu, která je k laku tvého auta velmi šetrná. Ukážu ti krok za krokem, jak na to.
Co budu potřebovat:
- Dva kbelíky se separátorem (jeden na čistou vodu, druhý se šamponem)
- Mycí rukavici (z co nejjemnějšího materiálu)
- Detailingový štětec (volitelné)
- Detailingovou autokosmetiku (předmytí a šampon)
- Vysokotlaký čistič - wapka
- Sušící ručník (s vysokou gramáží)
Kdy a kde:
Já osobně pracuji s předpovědí počasí. Když nemám auto vyloženě špinavé a potřebuje běžnou údržbu, nechám mytí na hezké dny. Důležitá pravidla, která se vždy snažím dodržet: Umývám ve stínu, protože na slunci voda i šampon rychle zasychají a mohou zanechat skvrny. Pokud nemám jinou možnost a slunci se nevyhnu, častěji oplachuju. Lak by měl být chladný na dotek. Brzdy a motor také.
Postup:
1. Příprava kbelíků:
- Naplním jeden kbelík čistou vodou a druhý kbelík vodou s šamponem, který přidám v poměru 50-60 ml na 10l vody.
2. Předmytí:
- Pomocí wapky opláchnu auto, aby se odstranily volné nečistoty a prach. Tímto krokem předejdu poškrábání laku během ručního mytí.
- Ideálním krokem je pak některá z aktivních pěn nebo čistič, který rovnoměrně nastříkám do spár, na mušky a jiné nečistoty, kdy za pomoci detailingového štětce nečistoty odstraním.
- Poté ještě jednou opláchnu.
3. Mytí:
- Namočím mycí rukavici do kbelíku s šamponovou vodou.
- Začnu mytím auta shora dolů, protože spodní část vozidla je obvykle nejvíce znečištěná.
- Po každém kontaktu s vozidlem opláchnu rukavici v kbelíku s čistou vodou. Tím odstraním zachycené nečistoty a zabráním jejich přenosu zpět na auto.
- Po opláchnutí v čisté vodě rukavici znovu namočím do šamponové vody a pokračuji v mytí.
4. Oplach:
- Po dokončení mytí celého vozidla jej důkladně opláchnu čistou vodou, aby se odstranily zbytky šamponu.
5. Sušení:
- Použiju sušící ručník k osušení celého vozidla. Opět začnu shora dolů, aby voda stékala přirozeně dolů a nezanechávala šmouhy. Pokud mám k dispozici kompresor, použiju ho k vyfoukání vody ze spár a záhybů. Pozornost při sušení věnuju také mezidveřním prostorům.
Tipy:
- Separátor: Díky separátoru zůstanou nečistoty na spodu kbelíku a nedostanou se mi do rukavice. Je součástí každého kbelíku z našeho e-shopu.
- Detailingová autokosmetika: Vyhnu se používání běžných domácích čisticích prostředků, které mohou poškodit lak vozidla jako například Jar.
- Mytí kol: Pro detailnější čištění mohu použít přípravek na čištění kol a kartáč na kola z mikrovlákna, kterým odstraním špínu z kol bez poškrábání disků ( požívám zvlášť ještě jeden kbelík s vodou ). Poté vysuším utěrkou z mikrovlákna.
Výhody dvoukyblíkové metody:
- Minimální riziko škrábanců: Oddělení špinavé vody od vody s šamponem snižuje riziko poškrábání laku.
- Efektivní čištění: Pravidelné oplachování rukavice v čisté vodě zajišťuje lepší odstranění nečistot.
- Prodloužení životnosti laku: Šetrné mytí snižuje opotřebení laku a prodlužuje jeho životnost.
- Jednoduchost a dostupnost: Snadná realizace s běžně dostupnými nástroji.
Ukázali jsme si velmi šetrný a efektivní způsob mytí za pomocí pár dostupných produktů, které sám používám. Produkty můžeš nakoupit na www.eshop-vehiclass.cz, včetně mých zvýhodněných sad.
Vojtěch z VehiClass